Bloggintresserade

lördag 19 mars 2011

Saldo idag

72 cm gädda.


4 st gäddor blev idag.Inga stora madamer precis.alla C&R.Första(70cm)tog på 4e donet som blev utlagt när jag skulle lägga ut 5.e donet.När jag släppt tillbaka första gäddan och agnat på samma mört som nu var död,(hade endast 5 mörtar,inga extra)och släppt ned den nära botten och skulle lägga öglan på vippan så högg nästa gädda när jag ännu hade linan i handen:)
Den var 72 cm.Ner med mörten igen och så började jag pimpla betesfisk,vilket inte var lätt.Jag fick en passlig aborre efter en halvtimme,agnade denna på donet vid generalhålet.Det tog kanske 5 minuter så var nästa gädda på,62cm.
Ytterligare ett napp där gäddan släppte betet och en mindre gädda kom det strax innan kl 9.
Sen hände inget mer,tog upp kl 10.

70 cm gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar