Bloggintresserade

onsdag 3 augusti 2011

Öringtrolling


Det blev bara 2 timmar trolling i hårt väder idag,ca 10 m/s och säkert hårdare i byarna.Kl 8.50 var spöna ute och kl 10.50 var alla uppe igen.Fisket gick dock väldigt bra.Hade genast ett napp när jag fått ut spöna,men den lossnade.Kl 9.30 nappade det ordentligt och efter en rolig fight med flera hopp,rusningar och dans på vattenytan håvade jag en 69 cm öring.Vikten var 4,2 kg när den tappats på blod.När jag skull fixa till sidan där det nappat på,hängde en mindre öring på andra sidan,som förstås trasslat in sig i ett annat spö,det var en 47cm som släpptes tillbaka.Kl 10.30 hade jag nästan fått ut alla spöna tillbaka,då nappade det på nytt och denna gång en större öring igen.59 cm och 3,04kg.Lite lintrassel igen i den hårda vinden och nästan omöjligt att ensam få ut spöna och samtidigt försöka köra båten,så jag bestämde mig för att ta upp och avsluta.Dagen var ju ändå räddad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar