Bloggintresserade

söndag 25 september 2011

Öringtrolling

Det blev alltså 2 måttfiskar idag,55cm och 56cm.
Tappade även 2 som skulle ha varit godkända öringar.
Det började bra direkt från morgonen när jag ännu höll på att lägga ut spöna,bara riggspöna kvar att lägga ut.
3 öringar nappade med endast några sekunder mellan huggen(trippelhugg),2 av dom var undermått,den tredje var en måttfisk som jag sjabblade bort när jag skulle håva den.
Sen kom det några undermåttare till innan ca kl 10.30 då 55 centaren bet i Hot Banana och gav den fin skjuts :).Jag drillade och en lyckad håvning av Esa och dagen var räddad.
Några undermåttare till och ungefär 12.30 nånting högg en större fisk på riggen,den drog iväg bra och hoppade och lossnade strax jag tog i spöt,lite surt,men endast några minuter senare fick vi 56 centaren längs samma "kant".
Sen blev det nån undermåttare till och som avslutning ett till trippelhugg med några sekunders mellanrum,men alla dom var för små.
Lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar