Bloggintresserade

lördag 8 september 2012

Vinst

Yes,vi tog hem vinsten i Kalastuskauppa öringtävlingen i Kokkola.2 öringar på 52 och 54cm räckte till vinst i och med att vi trollade med endast 6 spön,och fick då 1,5ggr poäng för våra fiskar.Vi hade många napp under dagen trots skitvädret,men mest undermått fiskar och några tappade,dom flesta tappade verkade små.Att vi skulle leda cupen med 5 poäng var bara rykten,måste vänta och se vad poängerna blir. Jag har förresten fel på klistermåttbandet i båten,andra öringen vi fick så mätte jag till nåt mellan 50 och 50,5cm när jag mätte den på durken i båten,så den kommer jag att riva bort.Övervägde att släppa fisken tillbaka,men kontrollmätte efter en stund på igloon jag köpte igår och då räckte den bra till 51cm.Den visade sig vara 52 vid invägningen,så 54 centaren var då 55-56cm. I flera år har man alltså mätt fiskar 1,5-2cm fel. Inget allvarligt i och för sig,men på tävling kan det vara helt avgörande. Skulle jag släppt fisken direkt,hade det kostat oss segern. Tur att jag köpte igloon igår som också har ett mått på 50cm,vi såg direkt på den att fisken räcker till 51 cm som var tävlingsmåttet. Har tidigare haft ett måttband i båten,men hittade det inte i båten idag. Hur som helst.Roligt att vinna för en gångs skull. Blåsigt som fan hela dagen och jag tycker att både dataskärmen och stolen jag sitter på gungar väldigt mycket nu.

1 kommentar: